خاطرات یاسین
خاطرات یاسین

خاطرات یاسین

بندگان خدا ! براى کسى که آمرزیده نشده، از مرگ سخت‏تر، قبر است.

بندگان خدا ! براى کسى که آمرزیده نشده، از مرگ سخت‏تر، قبر است. پس، از تنگى و فشار و تاریکى و تنهایى قبر بترسید. آن معیشت سختی که خداوند به دشمن خود نسبت به آن هشدار داده، عذاب قبر است.
عقیق: امیرالمومنین امام علی علیه‌السلام: اى بندگان خدا! براى کسى که آمرزیده نشود، شدیدتر و سخت‌تر از مرگ، قبر است.

از تنگى و تاریکى و غربت آن، بر حذر باشید.همانا قبر در هر روز مى‌گوید: من خانه غربتم، من خانه وحشتم،من خانه کرم هستم. قبر یا باغى از باغ‌هاى بهشت و یا گودالى از گودالهای آتش است....: - همانا زندگى و معیشت سخت- که خدا دشمن خود را از آن ترسانده عذاب قبر است.همانا در قبر 99 مار بزرگ بر کافر مسلط مى شوند، گوشت او را به نیش مى کشند و استخوانش را مى‌شکنند و تا روز رستاخیز همچنان این کار ادامه دارد. اگر یکى از آن مارها در زمین بدمد زراعتى نروید.اى بندگان خدا، نفس‌هاى ضعیف و بدن‌هاى نرم و نازک شما که کمى از اینها برایش کافى است از این(عذاب )ضعیف و ناتوان است.


متن حدیث:

قال امیرالمؤمنین(ع): یا عباد الله ما بعد الموت لمن لا یغفر له اشد من الموت القبر فاحذروا ضیقه و ضنکه و ظلمته و غربته ؛ ان القبر یقول کل یوم انا بیت الوحشة انا بیت الدود، و القبر روضة من ریاض الجنة او حفرة من حفر النار - الى ان قال - و ان معیشة الضنک التى حذر الله منها عدوه عذاب القبر؛ انه یسلط على الکافر فى قبره تسعة و تسعین تنینا فینهشن لحمه و یکسرن عظمه یترددن علیه کذلک الى یوم یبعث ؛ لو ان تنینا منها نفخ فى الارض لم تنبت زرعا. یا عباد الله ان انفسکم الضعیفة و اجسادکم الناعمة الرقیقة التى یکفیها الیسیر تضعف عن هذا.



پی نوشت:
«بحارالانوار،ج6،ص218-أمالی الطوسی28/31منتخب میزان الحکمة456»
منبع:مشرق

برای استفاده از مطالب مفیر تر به سایت http://hdavodi.com/index/ مراجعه فرمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد