خاطرات یاسین
خاطرات یاسین

خاطرات یاسین

قتل عام با تدبیر و بی تدبیر؛ یمن 5400 کشته در پنج ماه و حج بیش از 2000 قربانی در یک روز

بی‌کفایتی دولت ریاض و سیاست‌هایش قتل عام با تدبیر و بی تدبیری را رقم زده است.

به گزارش خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "مذاکرات لوزان" درست زمانی که قدرت گفتمان در دیپلماسی در حال تبلور بود و وزنه‌های قدرت در حال تغییر، مقامات سعودی چون وضعیت را برای خود بحرانی دیدند و برای اینکه از قافله عقب نمانند، تدبیری اندیشیده و ریختن خون هزاران یمنی را برای خود تجویز کردند.
قتل عام با تدبیر و بی تدبیر ؛ یمن 5400 تن در پنج ماه و حج بیش از 2000 شهید در یک هفته

نگرانی عربستان از قدرت ایران در منطقه به حدی رسید که حتی راه اندازی پروژه داعش و پشت قباله انداختن خون میلیون ها انسان بر این کشور، باعث نشود تا آنها جور دیگر به تقویم خود نگاه کنند و ببینند جنگ و خون ریزی که برای دیپلماسی زمان های دور بوده و ما دیگر در ان زمان نیستیم! چراکه امروز قدرت گرفتن در منطقه و جهان ابزارهای جدیدی را می طلبد.

با همه این تفاصیل ریاض در اتاق جنگ خود تصمیم گرفت تا به یمن حمله کند، توهمات مقامات این کشور از واقعیت های منطقه به حدی بالا رفته بود  که باعث شد ریاض علی رغم هزیه های سنگین تصمیمات اشتباه سریالی سنگینی را بگیرد و باعث شود تا چشم و گوش این کشور کور شده و با زبانی دراز برای مناسبات منطقه ای خود چاره جویی کنند که حاصل آن تدبیر خون ریزی در منطقه برای قدرت گرفتن دولت ریاض بود.
قتل عام با تدبیر و بی تدبیر ؛ یمن 5400 تن در پنج ماه و حج بیش از 2000 شهید در یک هفته

آمار جنایات و کشته های یمن و سر بریدن حقوق بشر در این کشور آمار تلخ و وحشتناکی است که آل سعود با علم به ان در این راه قدم برداشت.
در هفته اول این جنگ که جنگنده های ارتش رژیم سعودی با مشارکت 10 کشور از جمله پنج کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس (به استثنای عمان) حملات خود به مناطق مختلف یمن بویژه شهر صنعا را آغاز کردند اماری بالغ بر 2051 تن شهید و 3897 نفر زخمی شده اند حاصل شد.

قتل عام با تدبیر و بی تدبیر ؛ یمن 5400 تن در پنج ماه و حج بیش از 2000 شهید در یک هفته

به طور کلی نیز در این 5 ماه با تدبیر آل سعود  5412 تن در یمن کشته و 13650 نفر نیز زخمی شده اند، آماری که اکنون ذهن ها را قلقلک می‌دهد!

تلخ تر از این آمار امروز در داخل مکه رقم خورد، حج خونین امسال به دلیل بی تدبیری کشور بانی و معطوف بودن اولویت ها به مناسبات و زیاده خواهی های منطقه ای بیش از 2000 کشته بر جای گذاشته؛ 120 تن در فاجعه سقوط جرثقیل و طبق اماری که تا کنون اعلام شده 2000 شهید در فاجعه منا ! بیشتر

قتل عام با تدبیر و بی تدبیر ؛ یمن 5400 تن در پنج ماه و حج بیش از 2000 شهید در یک هفته

ریاض چشم هایش را بست و دستور جنگ یمن را داد و در این طرف چشم هایش را بست و تدبیری نیندیشید تا خون بازی این کشور به هر نحوی در این خاندان ادامه یابد.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره چگونگی این فاجعه می گوید: ساعت ۹:۳۰ صبح به وقت محلی اتفاق افتاد، پس از ۹ ساعت از وقوع حادثه بالاخره مسیر رمی جمرات باز شد و اجساد کشته شدگان به چهار سردخانه انتقال یافت.

 اوحدی سوء تدبیر، کج سلیقگی، استفاده از عوامل اجرایی آموزش ندیده و عدم آمادگی و برنامه ریزی مأموران سعودی را از علت های اصلی وقوع حادثه منا و شمار بالای تلفات آن دانست و افزود: در یک کلام سوء تدبیر و عدم مسئولیت پذیری سعودی ها عامل ایجاد حادثه مناست.

 وی خاطرنشان کرد: حادثه زمانی اتفاق افتاد که مأموران سعودی، یک مسیر رمی جمرات را بدون هماهنگی بستند و زائران در چهار نقطه باهم برخورد کردند.

این در حالی است که عربستان و متحدانش تلاش می کنند این فاجعه را گردن خود حجاج بیاندازند، در همین رابطه یک نویسنده آمریکایی درباره بهره برداری صهیونیستها از فاجعه منا هشدار داد و گفت: چگونه ممکن است چنین اتفاق هایی در مراسمی رخ بدهد که سابقه آن به سالها قبل باز می گردد. بی تردید، از قبل کاملا مشخص بوده است که چه تعداد زائر در این مراسم شرکت می کنند و در نتیجه باید برای تامین امنیت آنها چه کارهایی انجام داد. باید به بهره برداری های دیگران از این رویداد و سیاسی کردن این مسئله توجه داشت. مسیحیان افراطی که به اسرائیل و بنیامین نتانیاهو نزدیک هستند از این اتفاق فاجعه بار استفاده خواهند کرد تا بگویند اسلام و مسلمانان عقب مانده هستند و به غیر از ایجاد فاجعه هیچ کاری نمی توانند انجام بدهند.

 به هر ترتیب واقعیات عربستان آنچنان به چشم می خورد و سیاست های این کشور که هر کدام به نحوی بی کفایتی خاندان حاکم ان را نشان می دهد و اماری چون 2000 کشته در یک روز در مقایسه با یک جنگ 5 ماهه با 5400 کشته، تنها این جمله را تداعی خواهد کرد "قتل عام با تدبیر و بی تدبیر" که همگی دولت زیر سوال رفته این سرزمین را بیشتر زیر سوال می برد.

قتل عام با تدبیر و بی تدبیر ؛ یمن 5400 تن در پنج ماه و حج بیش از 2000 شهید در یک هفته

گزارش از هدیه آقاپور
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد