خاطرات یاسین
خاطرات یاسین

خاطرات یاسین

: : : حرف مردم یا تنهایی قبر : : :


 

میخواستم به دنیا بیایم ، در زایشگاه عمومی . پدر بزرگم به مادرم گفت فقط بیمارستان خصوصی.
مادرم گفت : چرا؟
پدر بزرگم گفت: مردم چه می گویند؟
میخواستم به مدرسه برم ، مدرسه ی سرکوچه مان . پدرم گفت فقط مدرسه غیر انتفاعی .
مادرم گفت : چرا؟
پدر م گفت: مردم چه می گویند؟
به رشته ی انسانی علاقه داشتم . مادرم گفت : فقط ریاضی.
گفتم : چرا؟
گفت: مردم چه می گویند؟
با دختر روستایی میخواستم ازدواج کنم.خواهرم گفت : مگر من بمیرم.
گفتم : چرا؟
گفت: مردم چه می گویند؟
میخواستم پول مراسم عروسی ام را سرمایه ی زندگیم کنم.پدر و مادرم گفتند: از روی نعش ما بگذر ولی این کار را نکن.
گفتم : چرا؟
گفتند: مردم چه می گویند؟
می خواستم به اندازه ی جیبم خانه ای در پایین شهر اجاره کنم. مادرم گفت وای بر من !
گفتم : چرا؟
گفت: مردم چه می گویند؟
اولین مهمانی پس از ازدواجم بود می خواستم ساده باشدو صمیمی . زنم گفت : شکست؟ به همین زودی؟
گفتم : چرا؟
گفت: مردم چه می گویند؟
می خواستم یک ماشین مدل پایین بخرم تا عصای دستم باشد . زنم بر صورتش زد و گفت : خدا مرگم بدهد.
گفتم : چرا؟
گفت: مردم چه می گویند؟
بچه ام میخواست به دنیا بیاید، در زایشگاه عمومی. پدرم گفت: فقط بیمارستان خصوصی.
گفتم : چرا؟
گفت: مردم چه می گویند؟
بچه ام میخواست به حوزه برود ، و دینش را یاد بگیرد و . . .
میخواستم بمیرم. بر سر قبرم بحث شد.پسرم گفت : پایین قبرستان.
زنم جیغ کشید.
دخترم گفت : چه شده؟
زنم گفت : مردم چه می گویند؟
مردم. برادرم برای مجلس ترحیمم مجلس ساده ای را در نظر گرفت . خواهرم اشک ریخت و گفت: مردم چه می گویند؟
ازطرف قبرستان ، سنگ قبر ساده ای بر روی مزارم گذاشتند، اما برادرم گفت: مردم چه می گویند؟ خودش سنگ قبری برایم سفارش داد که عکسم را رویش حک کرده بودند.
حالا من در اینجا در حفره ی تنگی ، خانه کرده و تمام سرمایه ام برای ادامه ی زندگی تا ابد یک جمله بیش نیست، " مردم چه می گویند؟ " مردمی هم که عمری نگران حرف هاشان بودم ، لحظه ای نگران من نیستند.

ولی تنها کسی که من را اینجا تنها نگذاشته است اهل بیت علیهم السلام هستند .

ای کاش ! ای کاش ! ای کاش !

بیشتر براشون کار میکردم و بیشتر به یادشون بودم چون من به هر که دل بسته بودم مرا رها کردند ولی اهل بیت علیهم السلام مرا تنها نمیگذارند .

چه می شد بجای اینکه خانواده ام گویند "  مردم چه میگویند" یکبار میگفتند این کار های ما از نظر اهل بیت علیهم السلام چطور میباشد ؟   
------------------------------------------------------------------------------------------

امام صادق (ع ) : " رضایت مردم را نمی توان به دست آورد و زبانشان را نمی شود کنترل کرد".
امیر مومنان ( علیه السلام ) : " بدبختترین خلق خدا کسی است که دینش را به دنیای دیگری می فروشد."


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد